Enskilda gymnasiet


Dagens lite mer estetiga outfit, brukar köra det på fredagar. Skor - New balance, byxor - Cos, polotröja - Zara, kappa - Zara.
 
Fick en fråga om hur jag tycker att Enskilda Gymnasiet är. Det är ju lite roligt att alla 99or ska välja nu och jag lider med dem i all förvirring bland alla val. EG enligt mig är en ganska speciell skola. Jag tror att antingen så gillar man den väldigt mycket och hamnar helt rätt, eller så hittar man inte sin plats och allt blir fel. För mig var det det första som gällde. Jag trivs hur bra som helst med både skolan, klassen, undervisningen och människorna. Det är kul att gå natur med smarta och ambitiösa människor samtidigt som många är hur sköna som helst och som jag umgås med mycket utanför skolan. Jag hade tur att hamna i en klass med en ganska stor blandning men bra dynamik, kanske till skillnad från de andra två klasserna (det finns bara tre paralleller på EG vilket är två naturklasser och en samklass). Lokalerna är ganska små men man känner sig hemma snabbt och även de små grejerna som att man ska "stå upp innan lektionen börjar och hälsa på läraren" vänjer man sig vid fort. Jag älskar att det är en liten skola. Det gör att vi umgås fritt över klasserna och umgängen breddas. Så ja, om man vill ha en riktigt bra undervisning men samtidigt gå med mycket sköna männsikor som umgås mycket utanför skolan så är EG helt rätt. Det var i alla fall det jag letade efter.