Tårar i sommar

 
Fyra saker som fått mig att gråta i sommar.
 
En bok: On the Jellicoe road av Melina Marchetta
Så otroligt gripande historia. Jag är så ledsen att jag läste den på svenska på någon dålig översättning. Men jag ska läsa om den på engelska när jag har tid.
En låt: Bara Dårar Rusar In av Håkan Hellström
Jag låg vid poolen och lyssnade på den för första gången. Jag vet inte varför alls men jag blev alldeles tårögd. Det är inte så att jag relaterar till texten eller något. Men känslan i låten var perfekt.
En film: The Fault In Our Stars
Jag kan inte säga att jag grät mycket. För jag tycker att filmen var ganska dålig och helt har förstört mina känslor för boken. Men jag hade lyssnat på hela sound tracket till filmen innan, så när den sorgliga historian spelas upp på bioduken och samtidigt sätter på låtarna som jag kan och älskar så sitter jag och nynnar med och det rinner ner för kinderna på mig.
En händelse: Skolavslutningen
Jag trodde ju inte att jag skulle gråta. Men dels lite under sista versen av Sommarspalm och sedan på riktigt utanför kyrkan. Jag behöver ju inte riktigt förklara varför jag grät vid det tillfället.
Publicerat i Inspiration
Taggar: bara dårar rusar in / gråta / gråta bok / gråta film / gråta låt / gråta sommar / håkan hellström / jellicoe road / känslor / melina marchetta / skolavslutning / sommar / the fault in our stars / tårar