Första dagen i Miami


På stranden idag

Första dagen på resan, snart fullbordad.
Vi anlände hit till Miami igår eftermiddag vid fem-tiden. Då packade vi oss in i lägenheten lite snabbt och sedan tog vi en taxi upp till Española way. Där åt vi en god middag och åkte sedan trött hem. Väl hemma så skulle vi precis gå och lägga oss när vi tittade på klockan. Visst, den var ett i Sverige/våra kroppar, men här var den endast sju på kvällen! Så jag satt uppe och bläddrade facebook-nyheterna upp och ner, om igen. Men tillslut bara sjönk jag ihop i sängen och jag hade faktiskt varit uppe i hela 22,5 timmar det dygnet. Inte dumt alltså...
Sen vaknade vi idag och åt frukost på Big Pink (En helt rosa restaurang, hehe) sen var vi vid poolen hela förmiddagen. Badade och solade och sedan var det lunch på Nikki Beach club. Jag åt mina vanliga tortillas (som jag äntligen lärt mig uttala, efter att ha börjat plugga lite spanska...haha.) Sen så gick mamma och jag till stranden och det var förvånansvärt varmt i vattnet! Superhärligt, men nu är vi hemma och har fixat oss för att gå till restaurangen. Ha det bra, kram.

Publicerat i