The trend sources

 
Jag tyckte att det var väldigt kul när jag såg de här bilderna på en sida. Jag älskar kläderna som går längs många catwalks på modeveckorna, men jag skulle aldrig i hela mitt liv sätta på mig dem. Kläderna för mig är inte skapade som kläder, utan mer som rörlig konst.Trenderna i verkliga livet - i butikerna, brukar alltså skilja ganska stort mellan de som visades upp senaste modeveckorna. Men kanske är det ändå inte ett så stort glapp? När jag ser de här bilderna så är alla väldigt lika trenderna vi ser idag. Hur många pyntade kragar ser du inte varje dag i skolan? Flashiga kavajer, annorlunda skärningar vid halsen, transparent, och den klassiska peplum-toppen. Det är kul att se hur trenderna på catwalken har omformats (gjorts lite mindre galna) och sedan blivit trender i riktiga livet. Jag tycker att det är sjukt kul att se, och speciellt se källorna till de olika.
 
 
Publicerat i Mode
#1 / / Natalie Könberg:

Skitkul tycker jag med. Det är därför alla modeskapare kan "go bananas" på catwalken för att sedan "vanliga" butiker kan nappa upp trenderna...:)